Avaluació Inicial

"il.lustració"Tècniques d'estudi

Com estudiar una lliçó
Com prendre apunts

1. Clica les idees sobre la Edat Moderna europea que siguin veritat:

L'Edat Moderna és una època revolucionària perquè tot canvia en relació a l'Edat Mitjana.

 La demografia estudia com viu la gent.

Les colonitzacions sempre han estat molt beneficioses per als pobles colonitzats.

 Portugal i Castella varen ser les primeres potències europees que van tenir un Imperi colonial.

El colonialisme permet el desenvolupament del comerç europeu

 L'economia de l'Edat Moderna deixa de ser agrària ja que es desenvolupa el comerç

 La majoria dels europeus a l'E. Moderna són camperols

 La classe dominant continuen sent els terratinents

 La societat europea deixa de ser estamental

 A l'Edat Moderna l'existència de les Corts o Parlament indica que ja hi ha democràcia.

 Isabel la Catòlica, regna de Castella, va acceptar el projecte de Colom l'any 1510.

 Juan Sebastián Elkano va realitzar la primera volta al món.

 Colom va arribar a l'illa Guanahani (San Salvador) el 12 d'octubre de 1492

 Portugal va ser capdavanter en les exploracions

Els reis, però també alguns comerciants, van financiar els descobriments.

El colonialisme suposa beneficis econòmics per a la metròpoli

El colonialisme suposa, en la majoria dels casos, la conquesta del territori colonitzat.

El colonialisme és un esdeveniment que s’inicia a l’Edat Moderna.

Avui en dia no existeix colonialisme.

Tots els colonitzadors han utilitzat medis d’opresió contra la població que volien  conquerir.

La colonització va beneficiar la classe dominant.

 2. Defineix : privilegi, Parlament, ideologia, colonialisme,  Antic Règim conquerir, colonitzar.

Tornar a l'inici del Tema 1

Com estudiar una lliçó
"il.lustració"

  1. Saber de què tracta llegint el títol general i  els títols dels diferents apartats.
  2. Llegeix  el primer apartat i  fes un llistat amb totes les paraules que no s'entenen
  3. Busca al diccionari el significat adequat de cadascuna de les paraules anteriors.
  4. Escriu en el llibre, al costat de cada paraula, el significat que has trobat (amb un llapis)
  5. Torna a llegir l'apartat.
  6. Si hi ha alguna idea que no entens consulta a la professora.
  7. . Si has entés tot el text bé, subratlla (amb un llapis) les idees més importants.
  8. Fes un resum d'aquest apartat de la lliçó a la teva LLibreta de Ciències Socials.
  9. Ara, cal memoritzar la informació fonamental, que és la que estarà recollida al resum fet.
  10. Elabora un llistat amb els conceptes fonamentals que han sorgit en aquest apartat (i que  escriuràs   a  la  teva  Llibreta  amb el nom de terminologia  del tema  .......,)     i defineix-los.

Tornar a l'inici

Tornar a l'índex general de tècniques

Com prendre apunts

1ª fase del procés:
                                                               La Presa d'apunts a la classe
Quan el professor comença l'explicació a la classe, la primera regla per prendre unes bones notes és sempre seguir el procés d'escoltar-interpretar-apuntar, així podrem retenir les idees essencials de l'explicació del professor/a, que són aquelles que, en general, ens suposen  nous coneixements. Aquestes idees han de ser recollides amb frases breus i esquemàtiques. És important no copiar literalment les paraules del professor i procurar utilitzar les nostres pròpies paraules (que és la manera d'apropiar-nos realment de l'idea, de fer-la nostra).


2ª fase del procés:
                    "il.lustració"  La revisió i ampliació dels apunts a casa
Al cap d'unes hores cal revisar les notes per comprovar que s'entenen.  En revisar els apunts cal reconstruir els passatges inacabats o poc clars, subratllar els mots més importants, reordenar títols, afegir notes aclaratòries en els marges i, si és possible i teniu temps, i no és massa demanar, completar la informació amb la consulta de llibres i d'altres materials d'estudi.

Caty González Torrijos. Aprendre. Què t'hi jugues que no et costa estudiar? (resum)

 

 

 

 

 

 

 

 

Tornar a l'inici del Tema 1

Anar a l'índex general de tècniques